Στόχος της 1ης
ενότητας των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ είναι να αναπτύξουν τα παιδιά ικανότητες όπως:
Να
προσανατολίζονται σωστά στο χώρο και
να χρησιμοποιούν εκφράσεις με τους εξής όρους: μέσα, έξω, δίπλα, ανάμεσα πάνω, κάτω, μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά.
Να
αναγνωρίζουν και να ονομάζουν σωστά τα επίπεδα
σχήματα (τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλο) και τα στερεά σώματα ( πυραμίδα, κύβο, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρο,
σφαίρα).
Να
μετρούν προφορικά ευθέως (1,2,3…) μέχρι το 10 και αντιστρόφως.
Να
καταμετρούν αντικείμενα, να διαβάζουν και να γράφουν αριθμούς μέχρι το 5.
Να
βλέπουν τους αριθμούς μέχρι το 5 ως ένωση δύο υποομάδων (π.χ. τα 4 άτομα μιας
οικογένειας είναι 2+2, 2+3 κ.λ.π).
Τι θα κάνουμε στην τάξη: Τα μαθήματα γίνονται μέσα από παιγνιώδη
και βιωματικό τρόπο. Κατά τη διδασκαλία επιδιώκεται να βασίζεται στις
υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών, τις οποίες θα
οργανώσουν και θα επεκτείνουν. Έτσι αναφορικά με τον προσανατολισμό στο
χώρο επιμένουμε στη χρήση των σωστών γλωσσικών όρων που προσδιορίζουν τη θέση
των πραγμάτων. Στη γεωμετρία θα ασκηθούν στην αναγνώριση σχημάτων και σωμάτων
που συναντούμε καθημερινά γύρω μας. Επίσης οι μαθητές θα μάθουν να μετρούν , να
συγκρίνουν ποσότητες αντικειμένων, να γράφουν ψηφία.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε:
Στην
καθημερινή ζωή μέσα και έξω από το σπίτι βρίσκετε την ευκαιρία να
χρησιμοποιήσετε τις εκφράσεις προσανατολισμού που διδάχθηκαν (μέσα, έξω, δίπλα, ανάμεσα πάνω, κάτω,
μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά).
Επικοινωνήστε
με τέτοιες εκφράσεις π.χ.«Δώσε μου το αριστερό σου χέρι».
Υπό
μορφή παιχνιδιού αναζητήστε γεωμετρικά σχήματα π.χ. «πού βλέπεις ορθογώνιο μέσα
στο δωμάτιο;»
Για
να ασκηθεί το παιδί στη σύγκριση ποσοτήτων συζητήστε για αντιστοιχίες π.χ.
είναι τα πιρούνια όσα και τα κουτάλια πάνω στο τραπέζι;» «πόσα λιγότερα ή πόσα
περισσότερα είναι;»
Για
να ασκηθεί το παιδί στην αναγνώριση των ψηφίων των τακτικών αριθμών μπορείτε να
συζητήσετε για τους ορόφους της πολυκατοικίας κάνοντας ερωτήσεις π.χ. «μένουμε
στο 2ο όροφο και ανεβαίνουμε στον 5ο για να πάμε στην
ταράτσα. Πόσους ορόφους ανεβαίνουμε;»
Πολλές
ευκαιρίες παρουσιάζονται και για την καταμέτρηση αντικειμένων, προσώπων και
ήχων π.χ. «πόσα παιχνίδια έχεις; - πόσες φορές χτύπησε η καμπάνα; - πόσα ψηφία
έχει το τηλέφωνό μας; Πόσα γράμματα έχει το όνομά σου;»
Αν
θέλετε να διαβάσετε στο παιδί σας κάποια λογοτεχνικά κείμενα σχετικά με το
θέμα, προτείνουμε:
«Η
ρουφήχτρα μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα» και η «Πριγκίπισσα Δυσκολούλα» του
Ευγένιου Τριβιζά.