11 Δεκεμβρίου 2017

3η ενότητα - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - οδηγίες



Στην τρίτη ενότητα θα ασχοληθούμε συστηματικά με τους αριθμούς 10-20. Τα παιδιά θα μάθουν να διαβάζουν, να γράφουν και να μετρούν συλλογές με  έως 20 αντικείμενα. Θα ασχοληθούμε επισταμένως επίσης με τα αθροίσματα μέχρι το 10. Τα παιδιά θα μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν αριθμολέξεις ( ένα , δύο, τρία… δέκα) και τους τακτικούς αριθμούς (πρώτος δεύτερος , τρίτος … δέκατος).
Στη συνέχεια θα ασκηθούν στην ικανότητα να αναλύουν σε άθροισμα δύο όρων τους αριθμούς από το 6 μέχρι το 10(π.χ. το 10 είναι ίδιο με το 6+4 κλπ). Επίσης θα ασκηθούν στην αντιμεταθετική ιδιότητα της πρόσθεσης ( π.χ. 6+4 = 4+6), στη χρήση των όρων «μισό» και «διπλάσιο» για αριθμούς μέχρι το 10 και στη χρήση των νομισμάτων του ευρώ και των λεπτών μέχρι το 10.

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε:

Στην ενότητα αυτή δίνουμε μεγάλη σημασία στα αθροίσματα μέχρι το 10 και στην ανάλυση των αριθμών 6 έως 10 (1+9=10, 2+8=10, 3+7=10, 4+6=10, 5+5=10). Τα αθροίσματα αυτά είναι βασικά γιατι στηρίζονται όλοι οι μετέπειτα υπολογισμοί.  
Τελικός στόχος μας είναι να μπορέσουν οι μαθητές  να υπολογίζουν τα αθροίσματα αυτά νοερά.
Με κάθε ευκαιρία ζητάτε από το παιδί να υπολογίζει αθροίσματα με αριθμούς μέχρι το 10. Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη τα νομίσματα του ευρώ από την καθημερινότητα. Καλό είναι να τους δίνετε πρωτοβουλίες, να τα ενθαρρύνετε και να τα βοηθάτε στη χρήση τους.
Μερικές ενδεικτικές ερωτήσεις και δραστηριότητες που μπορεί να γίνουν με αφορμή τις καθημερινές συναλλαγές και τη συζήτηση στο σπίτι: Ρωτήστε ποια τιμή έχουν τα πράγματα που συνήθως αγοράζει. Ζητήστε να σας δείξει τα νομίσματα που χρειάζεται για να αγοράσει κάποιο προϊόν. Ζητήστε να σας δείξει διαφορετικούς συνδυασμούς νομισμάτων με ίση αξία για την αγορά ενός προϊόντος.
Ζητήστε να υπολογίσει κατ’ εκτίμηση (περίπου)  εάν φτάνει κάποιο νόμισμα (π.χ. 2ευρώ) για να αγοράσει κάποιο προϊόν (π.χ. σοκολάτα).