Μέσω των δύο πρώτων κεφαλαίων της ενότητας αυτής στόχος μας είναι να
ασκήσουμε την
ικανότητα των παιδιών να ξεχωρίζουν και να ονομάζουν τις δεκάδες και
τις μονάδες σε έναν διψήφιο αριθμό (π.χ. ο αριθμός 36 έχει 3 δεκάδες και 6 μονάδες). Επίσης,
με βάση τη λογική των μονάδων και των δεκάδων, θα δείξουμε στα παιδιά πώς να εκτελούν
εύκολα προσθέσεις και αφαιρέσεις του τύπου 10 + 6 και 16 – 6. Στην πρόσθεση 10
+ 6 η ίδια η λέξη «δεκαέξι» δηλώνει το αποτέλεσμα. Στην αφαίρεση 16 – 6 από τον
αριθμό 16 αφαιρούμε τις μονάδες και μένουν μόνο οι δεκάδες, δηλαδή το 10.
Στην ενότητα αυτή θα ασκήσουμε τους μαθητές στην πραγματοποίηση υπολογισμών
αθροι-
σμάτων μέχρι το 10 με περισσότερους από δύο όρους.
Τέλος, στη γεωμετρία
θα διδάξουμε στους μαθητές να προσδιορίζουν τις θέσεις και να κινούνται σε τετραγωνισμένο
χαρτί. Κίνηση σε τετραγωνισμένο χαρτί είναι, για παράδειγμα, το σταυρόλεξο όπου
προσδιορίζουμε τις θέσεις με βάση τις οριζόντιες και τις κάθετες συντεταγμένες.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε
Για την εκμάθηση των διψήφιων αριθμών μέχρι το 50 μπορείτε να
παίξετε με τα παιδιά και να αντιμετωπίσετε καταστάσεις στις οποίες απαιτείται η
μέτρηση αντικειμένων. Μερικές ενδεικτικές φράσεις - ερωτήσεις είναι οι εξής:
«Πόσα είναι τα παιχνίδια σου μέσα στο κουτί;», «Δώσε μου 14 €», «Πόσα ποτήρια
είναι στο ράφι;» κ.λπ. Τα παιδιά θέλουμε να βλέπουν τους διψήφιους αριθμούς με
βάση τη δεκάδα, δηλαδή ότι το 18 είναι 10 και 8. Βεβαίως, προς το παρόν δεν θα
κάνουμε συστηματική εξάσκηση στην πρόσθεση αλλά απλώς στην καταμέτρηση των ποσοτήτων.
Έτσι λοιπόν καλό υλικό για το σκοπό αυτό είναι τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα.
Παίζουμε με αυτά με αριθμούς μέχρι το 50.